Sunday, October 12, 2008

بیانه ی شماره (2) اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کورد در خصوص اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کرد



منبع خبر :

kurdishstudents.net 10/12/2008

متن خبر :



"دوستان عزیز آنرا که خوابیده باشد می توان بیدار کرد ولی کسی را که تظاهر به خوابیدن کرده است هرگز!"


45 روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کرد گذشت ، زندانیانی که با اتحاذ شیوه ی مدنی و متعارف اعتصاب غذا و اعلام مطالبات منطقی و قانونی دوباره بر حقوق حقه ی خود به عنوان زندانی سیاسی تاکید داشته و دارند. زندانیانی که برخی از آنها با شیوه های دادرسی غیر قانونی که خود مغایر و گاه متضاد با قانون اساسی است که داعیه دفاع از آن و اجرای آن از اقوال همیشگی دولتمردان است، محاکمه گشته اند.
زندانیانی که برخی از آنها همچون یاسر گلی اولین دبیر اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کورد"، با وجود آنکه امروز هجدهم مهر ماه سالگرد بازداشت ایشان است بلاتکلیف و برخی نیز هنوز تفهیم اتهام نشده اند و برخی دیگر از آنها در زیر عناوین اتهاماتی آشنا به گوش همه از قبیل اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و ... متهم عنوان شده و طی یک روند به اصطلاح محاکمه با احکامی سنگین مجازات شده اند، مبنای صدوراین احکام نیز به قول مسئولین اعترافات واقرارهایی از سوی خود متهمان برده که شیوه ی کسب این اعترافات نیز مبهم می باشد!
اعتصابات غذای زندانیان سیاسی و مدنی کورد نیز مشمول همان مظلومیت همیشگی ملت کورد در ایران بوده است، عدم پوشش خبری در رسانه ها و مطبوعات داخلی و کم کاری و اهمال فعالین مدنی، طیف های احزاب سیاسی داخلی و فعالین حقوق بشر سراسری در حمایت از این حرکات زندانیان سیاسی و مدنی کرد گواه محکم این ادعاست و چه بسا که بسیاری نیزبا ترویج و باز تولید این اندیشه معمول که این زندانیان تجزیه طلبانی بیش نیستند که عذر بدتر از گناه برای خود می تراشند.
برادران، خواهران،معلمان،دانشجویان، پدران و مادران و به طور کلی دوستان ما همه در سخت ترین شرایط به سر می برد ند و علیرغم پوشش خبری و انعکاس گسترده اخبار این اعتصاب هنوز هیچ عکس العملی قابل توجهی از سوی مسئولان از این قضیه مشاهده نشده است
شاید اگر از نفوذ رسانه ها ی مختلف بگذریم که اخبار و وقایع را کمترین مدت در سراسر جهان انعکاس می دهند 45 روز زمان کمی برای رساندن و رسیدن اخبار این اعتصاب به گوش مسئولین و دولتمردان باشد.
دوستان عزیز آنرا که خوابیده باشد می توان بیدار کرد ولی کسی را که تظاهر به خوابیدن کرده است هرگز!
و اکنون ما ضمن اعلام دوباره پشتیبانی و همراهی همیشگی مان با شما و خواست هایتان با بررسی تمام جوانب و شرایط مذکور و عدم وجود عکس العمل قابل توجهی از سوی مسئولان، از شما حمایت کرده و همچنین از اینکه که به خاطر حفظ سلامتی خود که لازمه ی ادامه مبارزه در راه آرمان های والای انسانی تان و نیز به خاطر آرامش خاطر خانواده خود و دوستانتان که همیشه همراه و همگام شما بوده اند، در تصمیم خود مبنی بر ادامه ی اعتصاب تجدید نظرموقت کرده اید ضمن تاکید بر ادامه مبارزه تا رسیدن به خواسته هایتان این حرکت شما را ستایش کرده چرا که شما خالق برگ دیگری از مبارزات حق طلبانه در تارخ هستید که هیچگاه فراموش نمی شود و همانطور که در بیانیه خود آورده اید ما محکوم به پیروزی هستیم و بدانید که پیروز خواهیم شد و براستی آنکه باید آگاه می شد و می دانست زمان کافی برای آگاهی یافتن داشته است!!!
اما با کمال تأسف در بیرون از فضای زندان نیز سرکوب و تهدید و باز داشت فعالین در جریان است. این بار نیز " نگین شیخ الاسلامی"از فعالین زن کورد توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید. ادامه این روند سبب افزایش انگرانی از گسترش موج سرکوب و فضای امنیتی حاکم بر کوردستان گردیده است.
اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کورد همانگونه که در بیانیه ی پیشین خود اعلام داشت، ضمن تذکر مجدد عواقب و پیامدهای منفی این سکوت در قبال اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و مدنی کورد به مسئولین و دولتمردان بر حمایت و پشتیبانی مجدد و همیشگی خود از زندانیان کورد ومطالبات آنها تأکید می نماید.
مهر 1387

No comments: